FOLLOWER

Tuesday, March 31, 2020

PENGALAMAN KEGUGURAN

Anak syurga saya,
Ahmad Fudhail B Ahmad Faizal 😘


masa buat buku pink semua berjalan lancar, tapi doctor bagi tarikh awal untuk repeat scan sebab saya lupa period saya, so nak confirmkan.


23hb : scan dengan KK semua ok
25hb : bleeding (tapi stain je)

25hb (rabu) saya rujuk hospital jasin, masani heart beat baby tak dijumpai, jasin minta saya rujuk ke hospital melaka.


actually, start bleeding tu saya dah dapat rasa baby tak kan survive sebab saya admit saya buat hard diet, tak ambil karbo, tak ambil sugar turun 6kg dalam seminggu. saya tak sengaja, saya tak tahu saya pregnant dan kemudian saya ada makan pil postinor (postinor pil yg sgt2 kuat)


berkemungkinan,
masa saya makan yasmin saya dah mengandung sebenarnya cuma tak pasti bila mula lekat, tapi saya tertunggu-tunggu period tak keluar tanpa buat pregnancy test dan sekadar menyalahkan hormon, tiba-tiba husband pula ternakal, terpaksa saya makan postinor 2 biji. 


sebabtu saya yakin,
memang saya akan gugur.
dan yes, jumaat baby keluar sendiri dirumah.



DETIK DETIK GUGUR (27 MAC 2020)

27mac pagi :
appointment dengan pakar dan pakar confirmkan, jantung baby stop hari selasa. doktor bagi tempoh 2 minggu untuk janin keluar sendiri, kalau tak keluar juga kena cuci.


27mac petang :
5petang- da mula rasa contraction, husband mula balut seat kereta risau bleeding kena seat πŸ˜†dia punya kalut mengalahkan
bini nak bersalin. tapi for me, sweet sangat, dia serius ambil berat tiap kali saya kata sakit.

9malam- baring kat bilik dengan husband, bila contraction datang, paut tangan dia kuat. masani rasaa nikmat nk bersalin penuh loving. yela bersalinkan kaseh tetibe dia keluar, bersalinkan anggun sakit sorang2 dalam wad sbb induce. so contraction gugur ni, rasa lah berpegangan tangan atas katil hahahahah

9.30malam- suami masakkan salmon tepyaki kegemaran.

10malam- cangkung terus plup keluar, rupanya pukul 9malam masa contraction kuat, janin da klua, dsebabkan pakai panties+pad xdapt la dia kelua, patutla pukul 9malam masatu contraction dan darah banyak.

11malam- checkin wad bersalin untuk cuci, doktor ambil janin untuk masukkan dalam botol, dan its boy !!!! 😊

tunggu punya tunggu,
6.30pagi- bermula lah operasi cuci datah beku, serius ! cuci gugur lagi sakit berbanding bersalin. kalau cuci bersalin mayb dah kebas bawah tu kan, cuci gugur, tiap rase korekkan tu pedih bawah pusat. serius !!! 


bab janin,
doktor minta izin untuk ambil sebab nak tahu punca gugur :)

=============================

Allhamdulillah kami ada anak syurga?
AHMAD FUDHAIL BIN AHMAD FAIZAL 😘

saya kata kat suami ;
“boleh tak bulan depan nak mengandung lagi” HAHAHAHAHA

suami ; 
“pantangggggg”

HAHAHAHAAHHAAH πŸ€ͺπŸ€ͺπŸ€ͺπŸ€ͺ









No comments:

PENGALAMAN BERSALIN AHMAD FURQAN BIN AHMAD FAIZAL

sekarang Ahmad dah 1 tahun, sebelum mommy makin pelupa, so mommy nak catit segalanya. sebab itu pengalaman manis, melahirkan anak lelaki din...