FOLLOWER

Monday, May 27, 2019

INCIK LALAN MARAH

Saya agak risau dengan tabiat terbaru saya iaitu "KEDEKUT dan BERKIRE"
Semakin banyak untung bisnes saya,
Semakin rasa sayang nak guna duit.

Tiap kali nk ambil apa2 barang,
Saya akan bndingkan dengan berapa kilo kerepek dperlukan untuk mndapat nilai barangan tersebut

Sabtu lpas kami shopping,
Saya selesaikan brg2 anak, suami dn adik2 saya. Incik lalan asyik tny "barang ayg mane?" Saya jwablah da beli online, incik lalan diam je.

Balik dr shopping,
Incik lalan minta saya tunjuk bju yg saya beli online, fuh dia bebel guys,
Dia complaint pasal material baju lah, mcm2, yela brg online kn cntik dlm gmbr je, da dpt cntik la juga tp kualiti kain out. But for me its ok la. Org klu cntik pki baju pasar mlm pn cntik kn AHHAHAAHAHAHA

Semalam.
Hari ahad.
Incik lalan kata "jom shopping brg dapur, lepstu cari baju ayang"
Seriously i tk boleh betah ape sbb dia marah huhu

Smpi shoping cmplx,
Dari 1 butik ke 1 butik saya masuk,
Saya belek, saya letk balik,
Incik lalan da jeling dr pintu luar hahaha pastu da klua dia tny sy "kenapa tak beli?"
Saya kata la :
"ishh baju kurung sampai rm300 nk buat ape? Pakai berapa minit je pun, rm300 bersamaan 13kg kerepek nk kene buat, bazir tau"

Peh lepastu marah gile orang tua ni hahah "abang ada bankin duit kat sayang tiap bulan, sayang sendiri ada gaji untuk bisnes, kenapa tak guna !"

Saya balas :
"Ee bazir, pakai je la baju online yg da tbeli tu, bazir je, buat ape beli baru"

Then incik lalan bhenti,
Dia tgk hp, dia kata lg :
"Abg ada transfer lagi kt akaun ayg, abg ada dapat lebihan bayaran balik cukai, pergi beli ! Kedekut sangat, dulu tak berduit bukan main boros, sekarang berduit kedekut taik idung masin!" -peh laki aku carut aku hahaha

Lepastu, saya pun masuk balik la dalam butik tu, dengan azam dn semangat nk beli. Tapi kenapa ek, kalau tak berduit semua benda cantik dn kita akan tanam niat "aku ada duit, aku beli suatu hri nnti" tapi bila berduit, semua benda ko rasa ishh x patut harga ni, ishhh bukan cntik, adoi, serius saya da masuk fasa kedekut 😭😭😭

Beberapa minit ulang alik butik2 kt tingkat 2 tu, akhirnya——-
SAYA TAK BELI APAPUN
HAHAHAHAHAAHHAA

Incik lalan?
Masih bleter ke harini,
Ada 8hari lagi nak raya,
😆😆😆

No comments:

PENGALAMAN BERSALIN AHMAD FURQAN BIN AHMAD FAIZAL

sekarang Ahmad dah 1 tahun, sebelum mommy makin pelupa, so mommy nak catit segalanya. sebab itu pengalaman manis, melahirkan anak lelaki din...