FOLLOWER

Tuesday, March 12, 2019

KAHWIN BEST !

Selamat pengantin baru adik atin?
Atin ni bas student praktikel masa kt farmasi dulu, lepas saya berhenti, fatin gantikan saya. Kebetulan nama saya pun fatin haha


Kami jadi rapat since dia praktikel then dia ada masalah dengan ex boyfriend dia, dia mengadu pada saya, pesanan saya pada atin masa tu "Allah akan bagi yang lagi baik, percayalah" masatu dia betul2 down, yela, bercinta dengan boyfriend bertahun tetibe je boyfriend kawin dengan orang lain, konon bagi alasan keluarga suruh la, penipu besar betul.


Masa pun berlalu,
Yeay atin berjumpa cinta hatinya yang sekarang dan Allhamdulillah dah ikat pertalian yg halal pn.


Kak ekin happy for you atin !!!


Saya suka nak bagitahu kat semua orang "kahwin ni best"
Yeee memang lah best,
Entah lah, dulu sebelum kahwin, selalu laa telinge disogokkn dengn ayat "dah kawin baru tahu siapa sebenar pasangan dan hari2 nampak nanti bosan"


Eee apela ayat negatif macamtu,
Saya rase, kahwin best laaa !!
Saya selalu cakap kt incik lalan "ee walaupun dah kawin, ayang taksub la kat abangggggg, hari2 tengok pun jatuh cinte, hari2 hadap punnn rinduuuuuuu" 😆😆😆


Bagi saya sebenarnya,
Cara kite handle hubungan dengan pasangan kot yg menentukan is it kahwin ni membosankan, mcm saya, saya fokus pada kebaikan dan kelebihan pasangan, kekurangan dia saya cuba lengkapkan,


So kepada kt luar yg ditakutkan dgn kahwin, percayala, kawin best oi !! Ade jgk kata "ade ank nanti suami kurang syg kita" ye memang suami akan bermanja dengan ank lebih, lg2 kalau anak perempuan, memang melekat kat daddy dia, tp sy sebagai isteri suka apa yg saya tgk, rasa bahagia tgk husband dan ank sling bermanja, dn nanti saya akan selit antra mereka.. dianugerahkan suami yg sayangkan ank adalah kelebihan ye, percayalah, anda akn tersenyum bahagia.

Dn mcmna pn mnja ank dn suami, perkara penting, jgn asing tidur. Yela ank 2 kkdang suami isteri bt style sorg tdr dgn ank sulung, sorg tdr dgn ank no2. BIG NO. Tidur wajib kekal berkepit dengan suami, sempit cmne pun katil, dade suami untuk isteri begitu juga dada isteri HAHAHAHAHA

So nikmati keindahan perkahwinan semanisnya ye, kalau rasa tawar pn, maniskan lagi, jgn malu2 kat pasangan, tunjukkn je kat pasangan "hei abang, i love youuu, jumpa malamni huhu" whtsapp kt suami.. jadi miang sikit xpe,

Kahwin best lah !
Jangan takut kahwin !
Kepada pengantin baru, nasihat kak, mcmna tingginya ego sebelum kawin, bila da kawin, sentiasa ingt yg dn tampl dalam kepala "AKU NAK JADI ISTERI SOLEHAH,AKU NK RUMAHTANGGA SAMPAI SYURGA"

InsyaAllah segala dipermudahkan 💕

No comments:

PENGALAMAN BERSALIN AHMAD FURQAN BIN AHMAD FAIZAL

sekarang Ahmad dah 1 tahun, sebelum mommy makin pelupa, so mommy nak catit segalanya. sebab itu pengalaman manis, melahirkan anak lelaki din...