FOLLOWER

Wednesday, January 23, 2019

APPS LALAN FOOD

Hai. Ok harini nak share ttg apa saya upgrade pada lalan food. Segala progress memang ditulis diblog ni memandangkan blog ni adalah diari saya kan. So manatahu nanti dah jadi jutawan boleh bagi anak baca liku perjuangan mak dia bangun kan lalanfood hahahah


Lalanfood masuk tahun ke3,
Kalau tahun pertama saya just cuba2 je berniaga, tahun ke2 pula saya upgrade ape yang perlu diperbaiki so untuk tahun ke3 ni, da tahu mana patut buat, mana lebih efficient so untuk elak kerugian dari segi masa dan nak kerja dilakukan cepat tapi tepat, utk 2019 mengikut azam yg saya senaraikan sebelum ni :
AZAM 2019 NO 6 :
-menaiktaraf akaun syarikat

We did it !!!!
Tiada sistem tulis2 lagi ye,
Ada bertulis pun cuma benda simple untuk buat simpanan, tapi yang lain 100% just melalui handphone dan boleh ke laptop terus.

Serius saya sangat2 lega dan gembira, tak perlu lah nk garu kepala bila hilang resit ke, nak tahu apa apps ni boleh buat ?

Perkara simple je, aliran tunai, tapi disebabkan auto, so saya lega, :
-custmer bankin duit terus akan msuk bahgian amount bank
-terus link dengan maklumat contact customer
-terus link dengn kerepek apa dia beli, berapa kuantiti, berapa diskaun pun saya akan dapat trace,
-dari kemudahan diatas, saya akan tahu dengan tepat tanpa kesilapan jumlah terjual, baki stok, berapa diskaun
-bukan tu je, custmer akan bagi bukti pembyran kan ? So pn terus save kt bahagian dokumen yg apps da sediakan
-dn bila custmer da buat pembyran, saya akan mula pos kn?kalau sblum ni kena key in semula, ni tk, just dari handphone apps siapkan invois/resit, saya cuma perlu bluetooth kn hp saya ke printer dn print apa yg telah tersedia.
-bab2 cukai semua haa tu pun ada tp nk explain, incik lalan la part tu, i tk faham sgt hahaha

Fuh, sangat senang !
Kalau tak saya terbazir masa nk keyin kat laptop, dan kalau incik lalan nk cek, walau kat manapun incik lalan, di boleh cek juga 😇

Sesungguhnya saya sangat happy !!! Zaman sekarang makin canggih, so tak salah percaya pada kepakaran teknologi yg ada, tak dinafikan kalau gunakan kepakaran i punya otak, ada yg tak teli, letih menyemak oi hahahah

So kesimpulan,
Kalau hp hilang, nayaaa hahahaha

Ada saya terbaca,
"Tak lama lagi tenaga manusia tak kan diperlukan, tetapi kecanggihan teknologi yg menggantikan tenaga manusia"

I sokong apa yg i terbaca tu,
So sekarang sikit2 i nak terapkan dalam lalanfood,..

Ok lah,
Sekian untuk harini,
Doakan lalan food dikenali seluruh dunia

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...