FOLLOWER

Monday, April 13, 2015

HUBUNGI BAKAL MERTUA


Tak lama lagi saya bakal jadi isteri,
So dalam masa yang sama bergelar "menantu"..
Saya akan dapat keluarga baru.
Akan dapat mak ayah baru,
Dapat adik-adik baru :)


Sebelum tidur semalam,
Saya terfikir "apa khabar agaknya mak incik lalan"
So pagi2 call incik lalan,
Saya kata "bang, nak kol mak boleh?"
Incik lalan gelak besar dengar permintaan saya,


Bukan apa,
Last jumpa mak incik lalan bulan 12,
Sekarang dah bulan 4,
Terasa diri ini bakal menantu yang derhaka pula bila tak ambil tahu keadaan bakal mertua. ;p


Part nak mula call mertua,
Memang nervouse,
Mengalahkan nervouse nak ambil ujian driving,‎
Mengalahkan nervouse nak tmuduga kahwin,
Mengalahkan nervouse nak cabut gigi,
Mengalahkan nervouse nak ambil result spm,
Semua perasaan tu kalah dengan apa saya rasakan petang tadi, mengeletar, 


Saya sangat prefer face2face,
Bila by call, perbualan diantara 2,
So kena bijak main peranan.
Kalau takkkk, krikk krikk hehe


Setelah meeting 7jam dengan kak ani dan nieza,
Setelah bertukar-tukar idea, bertukar-tukar buah fikiran, bertukar-tukar dialog, akhirnya, ku dail juga number mak incik lalan.‎


Dan Allhamdulillah,
Okey je. Mak incik lalan pun ramah,
Senang dan damai untuk diajak berborak,
‎Terima kasih tuhan sbb bagi keluarga mertua yang ohsem!! Seronok sgt2 dapat masuk dalam keluarga incik lalan.


Part yang gelabah bila nak kol bakal mertua adalah :

1) takut tersalah cakap :
Saya ni kan ramah tamah, takut masa cakap terkeluar perkara merepek-repek yang menampakkan diri ni very lembs. Contoh "pantai merdeka kat negeri sembilan ye mak" Haha


2) takut tersalah gurau :
Dah terbiasa bgurau dengan pkcik dn mkcik yg dtg fmsi, saya takut terlebih bgurau dengan bakal mak ayah mertua. Serius, saya kalau kat farmasi, direct je gurau, macam kawan2 sebaya je saya layan. ‎Sbb nk happykn custmer. Tapi, jgn gila pula dgn mk ayh mtua nk gurau lebih, kena ada limit, jgn over limit. Kan. Contoh : "ekin nikah dengan abg faizal **/**/****, ayah nk join nikah lagi sekali tak mak" haha. Memang sah nak penampar lah kan.

2perkara diatas,
Sgt saya titik beratkan.
Doakan saya supaya dpt mjd anak, menantu dan isteri yg baik ‎ye.


Lady faizal,
Fatinfashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...