FOLLOWER

Wednesday, March 11, 2015

PERKARA NEGATIF PEMBELIAN ONLINE

Tiba-tiba abg courier dtg farmasi cari saya,
Terkejut juga dibuatnya.
Yela, saya bukan kaki beli online,
Tiba2 dapat box besar dan berat.


Masa tgk tertera nama saya,
Saya berasa pelik dan berkerut,
Nak buka bungkusan pun rasa berdebar,


Dan bila buka,
Ia adalah tempahan yg saya buat melalui online,
Yang pelik! Saya sebenarnya baru bayar 5% deposit sahaja, mengikut prosuder (deposit then 50%payment then before postage saya kena bayar lagi 50%) baru lah pos.‎


Ini tak,
Baru bayar deposit, dah dapat barang,
Saya ada balance lagi RM220.00 tau sebenarnya,
Ikutkan jiwa raga, nk berdiam haha.
Tapi mana boleh, kena amanah :)
Incik lalan lagi kurang asam, katanya "ini sudahhh untungggggg" haha


Dan bila saya whtsapp company tu dan kata saya dh dapat barang even belum settlekan payment mereka okey je, katanya akan ada next courier nak bagi free gift, so saya tanya lagi "berapa balance payment saya ye?" pun mereka diam. Huhu. 


Saya rasa, sohih, berlaku salah faham.
Memang menguntungkan saya,
Tapi kesian pd company dia. Rugi RM220.00, belum campur dengan kos penghantaran lagi tu.


Nasib baik dapat custmer baik macam saya,
Kalau jenis yang tak nak bayar dan berkeras,
Cemana? Isshhh3 ...


Lady faizal,
FatinFashiekin



No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...