FOLLOWER

Thursday, January 29, 2015

MENGAJAR LELAKI CARA ROMANTIK?



Ini ada lah wallet incik lalan, 
Balik dari kursus kahwin har‎itu baru terfikir
"Eh wallet dia baru, dia letak gambar aku ke tak ea"
Saya pun terus ambil wallet dia,
Tengk still kosong,
Apa lagi saya selit lah gambar saya. Haha.


Dia memang tak romantik,
So saya ajar dia jadi romantik.


Sometimes perempuan ni,
Nak lelaki layan dengan romantik,
Dan berharap lelaki akan faham tnp diucap,
Tapi sedar lah wahai wanita,
Lelaki tak faham pun. Hehe


So saya slu buat,
Saya akan cakap pada dia direct
"Kata sayang saya, kata kekasih abadi, kata nak kahwin dengan saya, gambar saya dalam wallet awak tak ada pun, gambar awak dlm wallet saya full tau kepala sampai kaki. saya cuma nak letak gambar saya bahagian kepala je punnn, kepalaaa"


Bila saya dah pesan dn kata,
Dia faham dan terima,
Ada juga dia acah-acah tolak.
Tapi saya akan ulang ayat sambil kerut kening
"Ala, tumpang letak gambar kepala je punnnnnn, kepala jeeeeeeee"
Lepastu dia gelak. Means. Okey :)


Macam incik lalan,
Dia memang tak romantik,
Tapi bagi saya, 
Saya cukup dgn panggilan dari dia :


Sometimes he call me "anje"
Sometimes he call me "yayang"
Sometimes he call me "ucuk"
Sometimes he call me "cayunk"
Sometimes he call me "baby"


Dan kalau dia ada buat salah,
Dia akan tukar tune jadi :
"Anje ucuk---" atau pun "cayang ucuk--"

That simple things dah cukup dh bagi saya,
Tak perlu bagi bunga ke bukakan pintu kreta ke,
Tapi, andai saya nak dia buat somethings yang saya teringin di treat, yela, adatlah kan naluri wanita, so saya akan terus terang : "Yangg, kat jepun ada bunga sakura kan? Nak ea bawa balik ea".. then dia cuma bawa balik "Rumput2 dari Jepun" but its sokay lah. Haha. Walaupun kdg2 sakit juga hati kitew ni :p


Ok lah. Tu je nak pesan.
Ingat, jangan tertunggu-tunggu romantik dr pasangan, tapi biar kita yang terangkan pada pasangan, bagi mereka tahu. Nanti lama kelamaan apa yang kita nak mereka dah tahu dan ianya tak janggal buat mereka.


Lady faizal,
Fatinfashiekin




No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...