FOLLOWER

Monday, November 24, 2014

KAD PENGIKRAR PENDERMA ORGAN

 

Pada 3/2/12 saya telah mendaftarkan diri sebagai penderma organ.


Kenapa saya ingin menjadi penderma organ? 
Saya sangat suka menjadi seorang yang memberi manfaat kepada orang lain, dalam apa jua keadaan sekalipun. Even macamana pun saya, kalau orang minta bantuan, seikhlasnya saya akan usahakan.
Termasuklah untuk menjadi "penderma organ setelah meninggal dunia".. kalau dalam hayat saya, saya ingin membntu orang, why not when i'm gone nanti I still boleh tolong orang lain untuk meneruskan kehidupan.


Ada yang kata dan fikir :
"Nanti jasad tak sempurna- Nanti roh akan terseksa" saya ketawa sinis mendengarnya. Dan dalam fikiran saya berkata "gaya bercakap macam pernah mati hidup semula" 

Kan? Haha

Bila saya tiada,
Saya boleh bantu orang lain teruskan hidup,
Dengan bantuan jasad saya.
Bagi saya, ia sesuatu yang membanggakan.


Ikrar saya :
"Saya berikrar untuk menderma organ saya selepas meninggal dunia, semua jenis organ dan tisu, buah pinggang, jantung, hati, paru2, kornea, tulang dan kulit" kepada mereka yang memerlukannya.


So sayang semua,
Jom, tolong mereka yang memerlukan apa yg ada pada kita bila kita sudah tiada. Sekurangnya, pahala itu terus berlanjutan, kita diakhirat, jasad kita masih berbakti didunia.



‎Ada pertanyaan? 
Email saya : fatinfashiekin@yahoo.com



Lady faizal,
Fatinfashiekin


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...