FOLLOWER

Wednesday, September 24, 2014

MANUSIA

Saya tak suka bebankan orang,
Sebab saya sentiasa ingatkan diri,
Setiap orang ada beban tersendiri.

Saya suka tolong orang,
Sebab saya tahu bagaimana perasaan tak ditolong.

Saya suka orang luahkan masalah mereka pada saya,
Tentang susahnya mereka,
Tentang sedihnya mereka,
Kerana saya tahu saya sedang bantu mereka meringan
Beban di dada.


Malam tadi saya cerita pada incik lalan :

Saya :
Saya selalu sangat fikirkan bukan2,
Saya fikirkan untuk bantu ringan kan beban orang,
Tak nak susah kan sesiapa, sedaya hulurkan bantuan,
Utamakan orang lain baru diri sendiri,
Tapi kenapa selalu tak dihargai ?

Incik lalan :
Yang salahnya sebab selalu sangat hulurkan bantuan.
Kadang kala kita kena biarkan manusia melalui tempoh terdesak,
Biarkan saja, tu lumrah manusia, jangan asyik dibantu.
Bila asyik dibantu, ucap terima kasih pun mereka tak tahu.

BRILLIANT

Sekarang,
Biarkan sahaja. Biarkan.

Lady faizal,
Fatinfashiekin



No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...