FOLLOWER

Tuesday, November 5, 2013

MAAL HIJRAH WITH SIBLINGS

Salam maal hijrah.

Company saya mengambil cuti bagi Awal Muharam. My mom dan abah pula just ambil cuti for deepavali. So tugas menjaga budak-budak tu ada pada saya.

Masing-masing merengek mengajak berjalan. Ajak tengk wayang. Aish, actually tak ada crita yang sesuai untuk budak 5 tahun. Semua nya PG13.

Pagi-pagi si awal dah masuk bilik saya kata "kak tin bangun ! Kata nak gi jalan-jalan..." Di ulang-ulang- di ulang-ulang.

So cek showtime movie, dan buat keputusan tgk cerita THOR. Rezeki dieorang lah. Merengek pada saya diawal bulan. Kalau dihujung bulan, cuma boleh angguk-angguk geleng-geleng. Hahah.

THOR adalah cerita untuk PG13. Tapi saya nekad. Ah bawa je lah. Kalau tk boleh. Ajk dieorang jalan2 je. Then awek kaunter kata budak 5 tahun boleh masuk. Ha, senang keja mak noks.

Ambil seat paling belakang sebab saya tahu confirm haru biru dan becok mulut si kecik tu. Tgh tgk movie, dia tanya "kak tin, sekarang pukul berapa ????" (-_-) gaya pertanyaan macam lepas tgk movie ni nak gi meeting tgempar je. Haha.


2.30 habis tengk movie, like always stuck dalam jalan melaka yang penuh dengan traffic light. LOL. Tgh meredah jamm incik lalan kol kata "I saw u !!!" Kelam kabut lah saya memerhati kiri kanan kereta. Rupanya dia melalui arah bertentangan dengan saya.

Lepas movie tu, bawa adik2 makan KFC kat ayer keroh, situ macam syok sikit lah untuk budak2. Ada tempat bermain. So bagi dieorang enjoy.


Tak dirancang. Incik lalan pun nak jumpa. Dia suruh tunggu kat KFC, dia suruh saya teman dia ke bengkel. Kemudian, kami ke tesco dengan adk2 saya.


Ha nk citer,
saya panggil adik bongsu saya dengan panggilan "sayang" tau. Almaklumlah. BONGSU. Incik lalan pun kadang-kadang saya panggil "sayang" so tadi petang bila saya panggil "YANG" incik lalan dengan awal menyahut. Hahahaa. Baru saya tersedar, a'ah lah, ada 2 sayang lah. Huhuhu. Bile saya kata "yang" masing2 tersentak. Hahaha.

Pukul 8 malam baru sampai rumah.
Peh, saya budget masa, 5 petang dah sampai. Syok lah budak2nya. Saya dah ajak jalan. Dioffer lagi dengan incik lalan. Dan lil bro kata "TERIMA KASIHHHH"

:)

Esk bekerja semula !
Ok. Gdnight.

Muahh,
Fatinfashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...