FOLLOWER

NUFFNANG ADS

TOPIK BUNCIT YANG SENTAP

Sejujurnya.
Dah 2 bulan saya stop excercise,
Since berjaya dapat 48kg masa puasa haritu. Skg saya mengembung lagi.


Teruk gila attitude kan ?
Dah lah bab diet ke laut.
Excercise pun malas ?

Dan sekarang saya merasa kan otot-otot perut kian mengendur kembali.
Entah lah, psikologi je kot.

Tapi, saya serius rasa tak selesa !
Rasa diri macam dugong (-_-)
Nak macam ikan duyong !!


Ye, bukan main-main,
Ini betul-betul.

Saya tidak mempunyai sebarang masalah sekiranya anggota lain membesar. Tapi tolonglah jangan "perut".

Perut tu aset penting okey--
bila perut tak flet,
Bila langgar dinding ke,
Perut dulu yg kena.
Hahahahaah.


Kawan-kawan dekat kata,
"Ekin. Mana gemuk ?"
-maybe sbb slu nampak


Kawan-kawan lama tak jumpa,
Lari menerpa kearas saya. Memegang lengan saya dn menarik-narik pipi saya. Sambil ternganga :
"Ekin !! Tembamnya sekarang ! Ya Allah ! Mana lesung pipit kau yg dulu tu ! Dah hilang ??? Tembamnya--- lengan pun hah makin besar.. Pipi tu ! Bulatnyaaaaa !!"

*ambil tisu kesat hidung berdarah sebab sentap mak noks*

Memandangkan dah lama tak excercise, harini balik kerja saya mulakan dengan aktiviti ringan seperti membasuh kereta. Berkilat dah sekarang ! Hehe

Kemudian, segala ceruk habuk saya hilangkan tanpa bantuan vacuum. Lepastu saya menyental lantai dan mengemop lantai tanpa bantuan mop tetapi menggunakan kudrat dan tangan.

Termengah-mengah.
Patah riuk pinggang.
Peluh sebaldi.


Mama kata :
"Haa-- bagus, hari2 macamni baru boleh kurus"

Me : (-____-")


"Ya Allah Ya Tuhan Ku,
Kau gemukkan lah poket ku,
Kau kuruskan lah badanku--
Jangan terbalikkan nya
Wahai Ya Allah"


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: