FOLLOWER

NUFFNANG ADS

#MALAYSIA #MERDEKA

Hello Malaysia. Selamat Merdeka !
I'm proud to be malaysian.

Kenapa saya suka jadi warganegara Malaysia ? - Kerana saya tak suka jadi seperti Warga indonesia. Warga mynmar. Warga vietnam. Warga nepal dan warga2 yang terlalu ingin duduk di Malaysia dan menjadi sebahagian malaysia. Dan saya sangat kelakar bila ada orang tergamak memburukkan tempat tinggal sendiri (Malaysia). Please, buy ur own contry.


Saya brasa sangat aman, damai, tenang dan gembira dapat duduk dan tinggal di bumi bertuah dan hasil melimpah ini.
Asalkan kerja keras, pasti kaya raya. DAN bukan menuding menyalah kan orang kenapa tak kaya2. Contoh : salah kan harga ayam mahal. Tapi makan juga, kan ? LOL. So pengajaran, dari berteriak semua benda naik. Learn ! Macammana nak naikkan income kita. Please jadi positif. Allah tak jadikan sesuatu yang tak baik untuk lebih menjatuhkan kita.


Saya sangat sayang malaysia. Walau apa jua orang kata. Walaupun ada segelintir pihak yang cuba menjajah minda kami anak muda masa kini dengan mengorek kembali kisah lama dan menyatakan bahawasanya malaysia menang hanya dengan sekadar kerjasama dan malaysia tidak pernah dijajah (konon). Bagi saya, saya "syukur" syukur dalam konteks luas.


Kenapa ? Kita perlu mengali kubur yang lama ? Menimbulkan dendam dan perbalahan dan permusuhan ? Kenapa ?


Sebagai "manusia" sewajarnya faham dengan "nilai murni".. Yes, tak salah untuk kita tunjukkan kebenaran seandainya ia benar. Tapi biar dengan cara yang rasional. Bukannya menghasut, dan memberontak ? Being polite please.


Sedih.

Kawan-kawan,
Negara kita Malaysia ni adalah maruah kita. Faham tak ? Tak faham. Ok saya explain.

Contoh :
Dalam sebuah keluarga yang ada 3 adik beradik. Anak pertama keras kepala, anak kedua suka bermuka muka, anak ketiga sensitif sentiasa. So, akan sentiasa terjdinya perbalahan. Cemburu antara satu sama lain. Mengalah dalam terpaksa. Iri hati melampau. TAPI, walau saling bercakaran. Mereka masih "SEKELUARGA".. Si abang pun marah dan mula memberontak, beritahu jiran tetangga dan sahabat handai betapa malang hidup dalam keluarga itu, betapa dia membenci keluarga dia. Lihat. Dia menconteng arang ke muka sendiri dengan membuka pekung di dada.

Macam tu juga kita sebagai rakyat malaysia. Jaga nama baik kita. Seburuk mana malaysia, dia tanah tumpah negara kita. Jangan dipandang buruknya sahaja. Celik kan mata, hirup udaranya, pandang langit dan kata "Tuhan, terima kasih untuk Malaysia yang indah dan aman ini Tuhan, Aku bsyukur atas nikmatmu Ya Allah".. Indah rasanya bila kita rasa nikmat Tuhan dan mensyukurinya..


kalau tak suka, HORMAT.
Malaysia adalah darah daging kita.
Rasai nikmat merdeka.
Rasai hikmah merdeka.
Rasai kemanisan merdeka.

MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA !

Gadis kecil,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: