FOLLOWER

Sunday, July 28, 2013

KES-KES PENCULIKAN

Harini saya teman incik lalan shopping raya. So bila dah balik tu, ada 2 pilihan jalan. Samaada jejantas atau bawah.

Tapi, saya ni kan leceh. Malas gila nak naik jejantas. So sy dengan incik lalan ambil kptusan lalu jalan bawah. Lepas je melintas jalan baru incik lalan teringat yang seluar dia still tak ambil. Yela, kan take time kalau memotong seluar.

So sementara menanti incik lalan masuk ke shopping complex semula, saya tunggu di pondok bas, bseorangan.

Tiba-tiba,
Ada sebuah motorsikal mundar mandir depan saya kemudian berhenti depan saya. Tepat dan mengerikan sungguh ! seorang lelaki umur 40-an (ala2 muka bapak delisha dalam ramadhan yang hilang) datang dan kata pada saya "nk tumpang ke ? Mari ikut saya, saya tumpangkan ! Saya bawakan awk ! Mari ! Mari !" Sambil acu kan helmet dan suara memaksa, muka pula memang macam penjenayah.

Seram gila !!! Saya kepit handbag dan bsuara lantang : "EEEEEE !!!!!!!! Tak nak !!! Tak nak !!!! Tak nak !!!! Saya tunggu husband saya ! Dia ambil barang ! Kejap lagi dia sampai !!" Lepas dengar perkataan "husband" dia terus kelam kabut start enjin dan blah.

Saya pula terus call incik lalan dan kata "cepatt !!!!!! Nanti saya kena culik !!! Cepattttttt !!"

Incik lalan bila sampai,?? Tak mengelabah pun dengar. Tapi dimarah lagi ada, sbb actually dia pelawa saya ikut. Saya yang bdegil nak tunggu di bus stop tu.

Dan bila benda macamtu jadi pada saya even ianya sekejap. Saya terfikir, macammana keadaannya bagi orang yg betul2 kena culik ? Kena bunuh ? Ketakutan dan trauma yang dihadapi ?

...Nauzubillahiminzalik...

So pengajaran untuk para wanita :
1) Jangan duduk bseorangan dikawasan yang tidak ramai orang.
2) Jangan parking kereta jauh
3) Makesure kalau terpaksa duduk bseorangan, sediakan sekepal penumbuk dan 1 das sepakan.

Sekian.

With love,
FatinFashiekin



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...