FOLLOWER

NUFFNANG ADS

TADI

Datang 2 orang budak lelaki,
Adik beradik. Dalam lingkungan
(10 tahun dan 11 tahun)

Si adik : kak, nak antibiotik
Si abang : eh ! Tahan sakit lah.
Si adik : tahan sakit lah kak..

Me : dik, tahan sakit ? Antibiotik ? Dua perkara berbeze. Cube citer kat akak, siapa yang makan ? Sakit apa ?

Si abang : ambil kan ubat muntah kot kak ?? Sebab ayah muntah.
Si adik : tahan sakit lah. Ayah sakit.

Me : lah, muntah pula ? Kalau muntah, tak perlu ubat tahan sakit dik.


Si abang nampak menggigil,
Si adik pula gelabah dan keliru :
" tapi kak, ayah saya muntah darah kat rumah.. Lepastu nampak sakit "

Me : hah ! Muntah darah ? Banyak ? Adik cepat-cepat bawa pergi hospital. Bahaya tu dik ! Cepat-cepat bawa sekarang.


Tapi masing-masing keliru, munkin tak ada kemudahan kenderaan.

Si abang : macammana ni kak ? Dah malam ???
Me : adik call 999 panggil ambulans, ada hp kan ?

Then, tanpa toleh saya, masing-masing berlari dengan pantas. Hmm, semoga segalanya selamat. Still terbayang muka risau dieorang. May Allah protect Their Father. In Sha Allah..


Kalau orang tanya apa impian saya,
Saya punya impian nak jadi bermanfaat untuk semua orang, even dimanafaatkan pun tak pa. Asalkan ke arah kebaikan dan tak nak menyusahkan sesiapa. Saya nak jadi terbaik untuk semua orang.

Kalau boleh ada je orang perlukan pertolongan, saya nak cakap "saya boleh tolong" kan seronok bila dapat gembirakan orang, even sekadar tolong ambil kan barang yang jatuh, buat kan air untuk kawan dan mengalah dalam memberi laluan dalam pemanduan :)

With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: