FOLLOWER

Friday, November 30, 2012

ALLAH ADA


Orang tanya dan kata,
"bila nak kahwin ??"

saya mmang nak kahwin,
kami merancang berkahwin.

tapi,
bagi kami masa untuk keluarga kami
adik-adik pun masih bersekolah,
bagi abah dan mama rasa ringan bebanan mereka
ketika saya masih bujang ni.

untuk incik lalan,
saya memahami dia. dia mmahami saya
ye, kadang-kala saya takut juga bercinta lama.
takut bosan dan bergaduh.
tapi, saya buat sehabis baik mungkin dalam jaga hati banyak pihak.

sebabtu,
kenal je incik lalan,
saya kenal kan lalan pada family saya
dan incik lalan pula da kenal kan dengan adik2 dia.
ye, saya masih tak berjumpa mak ayah dia.
tapi saya perempuan,
nanti dulu lah.
bila tiba masanya saya akan kucup jua tangan mak dia
sebagai ibu saya. In Sha Allah.


sekarang,
saya minta Allah jaga kan incik lalan,
Allah Maha Tahu.
Saya Yakin padaNYA.

:)

"Jika betullah kita sayang dia , tapi kita belum mampu jaga dia , maka bangunlah berjaga di malam hari minta Allah yang jagakan dia dulu buat sementara waktu."- [Syabab Musafir Kasih]


berpuluh kali orang tanya. huhu ;p

with love,
FatinFashiekin


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...