FOLLOWER

Sunday, October 21, 2012

CINTA SAYA KEPADA MEREKA

Cinta saya kepada mereka seperti kisah ini ! Kasih Saidina Abu Bakar kepada Rasulullah SAW. Ye, saya sayang kalian seperti ini :)
_________________________________________


Titisan air mata itu terasa hangat di atas pipi Rasulullah. Rasulullah terjaga dari tidurnya. Dilihatnya, sahabatnya yang setia itu sedang menitis air mat menanggung kepedihan.

Kakinya baru saja disengat binatang berbisa yang keluar dari celah lubang yang ditutup oleh tapak kakinya itu.

"Kenapa engkau wahai, Abu Bakar?"

Kerana cinta dan kasihnya kepada Rasul s.a.w., tidak dikejutkan Rasul s.a.w. yang sedang tidur di atas ribaannya meskipun kakinya sudah begitu perit menanggung kesakitan dilukai oleh binatang berbisa itu.

"Ada binatang berbisa menyengat kakiku. Tetapi.." kata Abu Bakar, "aku tidak mahu mengejutkan kamu dari tidurmu kerana aku bimbang mengganggu rehatmu."

MashaAllah. Terharu Rasul s.a.w. mendengar jawapan sedemikian. Setianya seorang sahabat. Meski ketika dirinya sudah berada dalam keadaan bahaya dan darurat, tetapi kepentingan sahabatnya tetap dia lebih utamakan.

Sebening cinta seorang Abu Bakar untuk kekasihnya sungguhlah benar-benar padan dan melayakkan dirinya untuk mendapat gelar as-sdiddiq !

With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...