FOLLOWER

Friday, October 12, 2012

BILA AKU SUDAH TUA

Assalamualaikum

hai guys ! harini kan saya terfikir *okey fine ! seriously memang saya banyak fikir. kadang-kadang banyak sangat fikir. kadang-kadang sampai over gila memikirkan benda. then sendiri bercelaru. hehe

pernah tak uol terfikir
"macammana aku masa tua nanti ??"

pernah tak ? even saya still muda, dan bukan lah dalam kategori
"matured dewasa" dan still dalam tempoh pengenalan maksud sebenar dewasa,
but i'm always thinking
"macamana aku nanti ???"

Ok perkara pertama saya fikir :
SUAMI AKU JAGA AKU TAK ?
poyo kan ? ada suami confirm lah suami jaga. 
based from my experience surf pesakit. 
kadang2 tersentuh tengk kprihatinan suami yang ikhlas menjaga isteri dieorang sampai akhir hayat. 
ye, saya still ingat lagi seorang custemer saya ni, 
isteri dia kena kencing manis, 
TAPI MASALAHNYA isterinya tak suka ubat, 
so langsung lah tak makan ubat even kaki kena potong. 
dan si suami setia menjaga dia, mencuci luka dia. 
sampai lah ke hujung nyawa. lepas isteri meninggal, suami dia still jaga pula emak arwah isteri dia. such a wonderfull husband. 
kita nanti macammana lah kan ?

RAMBUT AKU NANTI PENUH UBAN KE ?
dah tua confirm lah beruban, incik lalan yang baru 31tahun tu pun dah tumbuh sehelai uban, ni kan kau yang 85 tahun nanti. haha. kadang-kadang bila tengk custemer nenek2 yang bongkok2 tu, terus saya terfikir, "aku nanti 85 tahun, hidup lagi tak ? beruban tak?" hahah. 

ANAK-ANAK AKU SAYANG AKU TAK ?
Bb ni memang lah perlu difikirkan, dari awall lagi, melentur buluh biar dari rebung nya kan. vuma aku ni nak melentur rebung apa ? benih pun tak da lagi. haha. tak pa, so standby2. beringat !!

AKU NYANYUK TAK ?
Almaklumlah muda2 pun pelupa. hewhew.
ok part ni pendek sebab confirm pelupa ;p

_____________________________________________

Apapun, saya sedar, saya sibuk fikirkan bila saya tua je.
dan saya pun kena lah fikir.
mampu ke saya nak jaga mama dan abah apabila mereka tua nanti ?


  saya pun tak dapat pastikan , 
kalau-kalau saya panjang umur dan sempat nak jaga mama dan abah, 
yela ajal dan jodoh, rezeki, semua di tangan Tuhan... 
TAPI, kalau saya berkesempatan, 
"ya Allah, berikanlah aku kekuatan dan 
kesenangan untuk menjaga orang tua ku , 
seperti mana mereka menjaga ku dari aku kecil."
Kasih sayang tu sebenarnya datang daripada hati yang ikhlas 
dan tidak dibuat-dibuat. 
Apa yang saya dapat fahamkan disini , 
bukan wang atau harta yang menjadi titik pentingnya 
dalam menjaga seseorang yang kita sayang , 
tetapi hati yang ikhlas untuk selalu ada 
bersama orang yang kita sayang tu.
Masa kita tua nantilah , 
kita perlukan anak-anak untuk berikan perhatian pada kita, 
dah tua ,takda nak buat  apa, anak-anaklah penghibur masa kita , kan ??
saya ni bukanlah manusia yang baik sangat , 
tapi saya harap saya dapat jaga mama dn abah dengan baik dan senangkan hati mereka. 
Sebab aku sayang mama dan abah.
aha, dan adik2 saya :)

dan apapun, semoga dalam hayat saya,
samaada tua atau muda
SAYA NAK MENJADI SEORANG INSAN
YANG BERMANFAAT
DAN DAPAT MEMBERI MANFAAT KEPADA ORANG LAIN

with love,
FatinFashiekin

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...