FOLLOWER

Tuesday, September 4, 2012

OPEN HOUSE

Calculate, calculate !
Rasa excited pun ye,
Open house untuk 30 tetamu ?
Semua bujang-bujang belaka.
Eh tak, maybe 5% suami orang kot,
5% lagi kekasih orang dan 90% single mingle. Haha. Semua jejaka.
Kalau saya nak cari calon suami selain incik lalan, saya rasa, khamis ni boleh carik ni.. Hehe.

Actually, khamis ni mereka buat open house, sebagai lelaki paling tua dan sememangnya tua, so dia bbincg dgn rizal dn don hal rumah tbuka. Kemudian, Incik lalan ada lah bentangkan idea nak memasak apa pada saya, dia nak buat nasi ayam. Dan saya trus jawab "open house raya ? Nasi ayam ?" Seriously tak ada kena mengena okeys. For me, kalau nk buat open house, kene lah ada something yang berkaitan macam raya iaitu rendang, lodeh, kuah kacang dll lagi lah menu raya.

Cerita punya cerita. Argue punya argue, saya kata "meh saya buat lah !" Dan dari situ lah, tugasan masak memasak berpihak kepada saya. Dan palinggg best ! Mama dan abah give support yang amat sangat, mama dah cadangkan 5 menu masakkan. Abah pula ada patut kata "suruh lan bawa 30kawan dia datang rumah kita, abah pasangkan balai makan" ade patut ? Ishh3, seriously havoc kan ? Mama pula nak buat rojak buah lah, dan macam-macam. InsyaAllah, akan ada ketupat juga ! Marilah menganyam ;D

Dan disebabkan saya orang selatan, dan incik lalan pula utara. Dia asyik tanya soalan merepek :

Contoh (1):
ME : nanti saya buat kuah kacang, lodeh, rendang ayam dan ketupat.. Lepastu 3 lauk tambahan saya akan bincg dengan mama.

Incik lalan : apa kata kita tmbah "lontong" sure sedap !!

ME : *serius stress. Payah juga orang utara ni (-_-")

Contoh (2):
ME : nanti nak rendang ayam ke daging ? Daging lah ea dapat banyak sikit.

Incik lalan : rendang johor macammana ? Kite nak buat ketupat pulut ni. Kering ke basah ?

ME : nak kata kering, tak sangat lah, lembab2 macamtu dan blh dijadikan pencecah lah.

Incik lalan : kering ke basah ? Macammana ??? Boleh ke buat pencecah ?

**Dia ulang2 soalan, saya explain3, bagi dia faham tapi dia tak faham dan last saya jawab :

ME : kamu pi lah google image sane.


Kan dah kata, kami sure argue dan nak menang dan berbeza aliran darah. Lidah dia lain rasa, saya punya lidah pun lain rasa. Cuma buat setakat ni apa yg saya hidangkan buat dia, dia tk da complain. Cuma dia pya demand memang tinggi. Terasa nak makan tu ini secara tiba2. Dan kita kena ikut selera dia, yela, kadang2 bila weekend nak masakkan dia, rasa stress juga, saya plan masak kari, tapi dia tak mau ? Dia nak makan lemak cili api pula. So, ikutkan je lah. Apapun, rasa happy tgk dia makan :)


Ok gdnite, nak tidur.
Smoga hari esok lebih baik berbanding semalam.

"Allahummainni'Auzubika'minalhammi'walhazan.."

Eh lupa, jangan infom incik lalan saya upload gambar dia tgh mngada ye. Huhu. Nanti dia berleter ;p


With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...