FOLLOWER

Monday, September 24, 2012

AYER KEROH MELAKA : DUA MAUT DALAM KEMALANGAN LIBATKAN 10 KENDERAAN

Ontheway ke Melaka semalam,
Dah masuk hway,
So macam biasa dengar berita kesesakkan lalu lintas. Sejujurnya, saya tak pernah ambil port dalam berita2 macamtu. Tapi semalam entah macammana rasa nak dengar. Dan betul ! Jammed teruk dari Tol ayer keroh hingga traffic light simpang 4 nak menghala ke MITC, bukit katil, tol semula dan ke bandar melaka.

Dah lah melaka ni, tak accident pun jammed teruk. So apatah lagi ada kes accident macamni. Dan melaka ni kalau jammed teruk, confirm dekat tol pn dah sesak, kalau da lepas tol ok juga, bayangkan kalau before exit pn dah jammed ?? Tak sanggup den. Dan saya pun ambil alternatif lain, call incik lalan dan dia suruh masuk jasin. Dah lah jasin tu jalan pekan kecil, dan saya pula tak tahu jalan, so melalui jalan mengikut arahan incik lalan je.. Sbb situ kawasan dia, dia ada farm kat situ.

Then masa nak onthewy balik, 8.45 macamtu lah.. Jalan still ditutup. Dan gelabah pula nak lalu mana (-_-) so cara terakhir, follow je lah kereta2 yang banyak tu.. Dan I'm did it ! Berjaya ! Huhu. Actually bab ingat jalan, bab cari jalan. Saya memang failed. Entah, dah namanya perempuan kan. Semua benda berharap pada abah dan incik lalan.

Ok. Nak cerita je yg saya berjaya melalui jalan baru tanpa memerlukan orang menjemput saya dan saya menjerit "macammana ni, macammana ni, macammana ni.." Hehe. Kalau call abah, abah alert lah juga risaukan anak dara dia ni. Abah memang penyelamat nusa dan bangsa, kalau sesat, abah datang tau kat saya. Tapi kalau call incik lalan ? Hah, segala-galanya dia suruh berdikari.
Perkara pertama dengar dia berleterr panjang, lepas tu baru dia kata "kat mana sebenarnya sekarang ?".. Ceh, spoil.. So then dia bg arah jalan mlalui phone. Ye, hp saya memang ada GPS tapi saya tak reti guna. Haha !


Ok. Nak pi kerja.

Gd morning,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...