FOLLOWER

Tuesday, August 21, 2012

RAYA KE-3

Memandangkan esok dah bekerja,
Harini raya sakan.
Kesana kesini mhabiskan list2 rumah sedara yang wajib disinggahi.

Dan soalan wajib yang diterima :

Tuan rumah : "da bpunya belum ?kalau tak ada nak kenan kan"

Saya bru nk geleng kepala, yela memandangkan entah bila incik lalan nak masuk meminang kan ? Geleng lah kepala. Tapi belum sempat jawab, abah da menyampuk.

Abah : "eh ! Da bpunya dahh, calon dah ada.."

see, abah pula menjawab. Bila cerita pada incik lalan, dia ketawa bdekah-dekah dan belagak gile. Abah selalu sokong dia kan ? Ini tidak adil.

Dan kemudian soalan :
1) Kapan arek mantu ? -bila mjlis kwin ank nye ?

2)Angger mantu ngomongi karok aku, aku arek mampir. -kalau anak ny da nak kwin, beritahu aku jangan lupe, aku nak datang.

Lol.. Penat nak explain jawapan tau.. Loteh den. Sobs. Tapi saya faham dan yang penting kita tahu apa yang diri kita nak.

Sapa tak nak kawin kan ? Dan bila saya jawab "cari rezeki dlu" semua kata "ala llki yg ptt cari".. Dan sejujurnya saya mjawab, saya tak nak hidup 100% berharap pada lelaki, even bakal suami saya nanti anak dato' atau cucu kepada dato' haha. Sebab saya faham penatnya cari rezeki. Kalau blh, bg saya masa lagi. Kami sendiri tengah merangka masa depan kami.

Tapi, kami merancang, Allah yg menentukan.. Doakan terbaik untuk kami berdua ye :)

With love,
FatinFashiekin


Ahmad Faizal Sulaiman

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...