FOLLOWER

Thursday, August 23, 2012

BERTUGAS DI HARI RAYA

Raya ke-4 saya dah mula bertugas,
Untungnya pada yang dapat cuti raya selama seminggu.
Dapat beristrehat sepenuhnya.

Macam saya this year ok lah,
Cuma tak dapat luangkan masa bersama kawan-kawan. Kereta saya still bermasalah. Lol. So kemana-mana saya guna kereta my dad lah.

Raya ke3 zaihan (ex mber skolh rndah) msj ajak beraya, tapi cuti saya tinggal 1 hari, antara beraya bersama kawan2 atau beraya ke rumah sanak saudara jauh, saya memilih sanak saudara. Maaf ye kwan2. Next year kite arrangekan lagi ye.

So, raya pertama beraya dirmh saudara mara kawasan terdekat dan jiran tertangga. Raya ke2 just duduk rumah layan tetamu. Raya ke3 pergi berjumpa sanak saudara yang jauh. Dan raya ke4 kembali bertugas.

Hari pertama mula bertugas, peh ! Penat okeyy. Kaki ni lenguh, berpusu pusu orng masuk cari ubat. Saya belum buka farmasi lagi, custmer da tggu diluar tau. Dah macam bank. Huhu.

Yang lawaknya, masa hari pertama saya buka farmasi 5 minit awal, bila buka shuttr, tiba2 pintu tengah tak blh buka. Kunci bermasalah. So apa lagi, alarm berbunyi nyaring dan kuat ! Semua tngk farmasi. Nasib baik lah hri ptama bertugas kami tak pakai uniform, kami pakai baju raya. So tak da lah menjawab banyak soalan, org sekeliling berkumpul depan farmasi dan tk perasan bhwa punca kjdian bpunca dr saya. Haha

Saya pula sibuk dail call kak ani even tahu kk ani mana blh tolong sbb dia kat BP. Dan call kak aida, kk aida pula tak pickup call, at last, call bos even saya tahu bos pn bkn nya duduk di pgh. Tapi tak peduli, asalkan ada idea, serius panik. Blh bygkn tak bunyi siren ambulans ? Macam tu lah kuatnya alarm farmasi.

Then ikhtiar cara akhir, tinggalkn farmasi dan balik rumah ambil kunci lama. Actually kunci pada saya tu kunci baru yg di copykan. Tapi tak ngam. Rumah saya ke farmasi 15 minit, so pergi balik tu, 30 minit juga lah. H

Dan Allhamdulillah boleh buka ! Dan baru buka pintu, semua berebut cek kencing manis, kolestrol, gaut, darah tinggi (-_-") rasa termengah-mengah. Dalam keadaan termengah-mngah hadir pula seorang cstmer, ada darah tinggi tapi tak bawa sampel. Dn saya kata lah "uncle, uncle kena bawa sample, ubt drh tgi banyak jenis, tak blh suka2 makan, bahaya la uncle" then kita pula kena marah. Dn dia bkeras ! Btl2 dugaan.

Bila fikirkn, rasa lawak pun ada tau. Macam-macam ragam orang akan dijumpai, kadang2 yang saya rasa simpati, ada certain custmer, dari sihat walafiat menjadi pelanggan kami, kemudian disahkan penghidap kanser, so perjalanan penderitaan dia tu didepan mata kami. Keluh kesah dia.

Ada baik dan buruknya, kalau ubat yang kau bagi berkesan, kau lah yang akan disanjung, sure kene puji "bagus lah ubat tu.. Pandai kau" haa kalau bagus, kalau tk bkesan makan maki dan dengar "apa ubt kau bg aku ? Mahal, tk bgs !" Dan kita kene kekalll senyummmmm dan istigfar dalam hati. Kalau tk blh tahan kpanasan hati, cara terakhir, pijak kaki rakan sekerja disebelah ;p

Ok lah. That's all.
Gunait :)

With love,
FatinFashiekin


Ahmad Faizal Sulaiman

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...