FOLLOWER

Saturday, August 11, 2012

BERBUKA DENGAN MINUMAN HALAL KE HARAM

Like always, teman incik lalan mencari barang dapur. Even kami ni selalu argue bile beli barang, tapi tiap kali dia nak beli sure saya peneman. Sebab dia tak selesa pergi shopping sorang2. Bila dia pergi shopping sorg2, maka pembaziran akan berlaku. Tetapi, bila dia pergi dengan saya. Kami kontra, so saya akan menjadi "BOSS" bagi memastikan barang yang dia beli adalah betul2 hendak digunakan dan bukannya pembaziran ! Ye, saya bab2 beli barang sometimes kedekut. Bising2 dan kuat bebel saya ni pun at least ada faedahnya okeh ;p

Harini bawa list, beli barang buat kuih. Memandangkan waktu buka belum lagi, so saya dah tanamkan dalam diri "shopping semasa lapar akan menimbulkan pembaziran, sila bersabar wahai fatin"

Ye, nampak roti terus terbayang sandwich dipenuhi salad, mayonis, telur dadar, sos. Macam2. Bile nampak ayam mula lah terfikir konon nak masak sup, tom yam, ayam masak kicap, ayam masak merah. Bila nampak strawbery mula lah nk bt desert knon nak campur dengan yogurt lah. Padahal, bila sampai rumah, tak da maknanya..... Tu semua adalah hawa nafsu semata !

Harini kami berbuka puasa di jusco sambil berjalan kaki. Tak senonoh kan anak dara minum berjalan ?? Terpaksa. Sebab food court dah full, so kami ambil keputusan, minum dlu, then baru makan berat.

Then incik lalan ada beli air yg mcurigakan, saya kata :
"Eh !!! Halal ke tu !! Boleh minum ke !!"

Incik lalan : "ni sarsi lah..."

Me : "eee, botol yang mencurigekan ! Tapi tak pa, en fauzan kata YAKIN ! KALAU TAK NNTI JATUH HARAM !" Hehe

Incik lalan : *pukul dahi saya* sambil gelak.

Trademark dia kalau gelak atau anggap saya ni pelik, sure pukul dahi saya. Lepastu dia ketawa. LOL

With love,
FatinFashiekin




Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...