FOLLOWER

Wednesday, August 8, 2012

10 HARI MENJELANG SYAWAL

Semalam balik kerja terus ke Melaka. Sebab ada 2 motif. Pertama, cari baju raya. Kedua, dia nak cari bahan-bahan buat kuih. Ha, ye, untungkan ? My boyfriend tahu buat kuih dan kek. Kau ado ? Huhu. Saya ? Mama kata "kakak tu ikut abah, tangan kebun !" Hahah. Sungguh sampai hati, seriously lah kepakaran bab gubahan, dan kuih muih ni memeng tak reti. Buat donut pn 4 kali buat tak gebu-gebu. Tapi kalau bab nasi, insyaAllah lah, sebab saya kuat makan. So no problem !

So sampai-sampai melaka dia ajak ke tesco, uih, saya membantah. Sebab sah dan sohih lah jamm teruk. Sebab kawasan sana kawasan bazar ramadhan tumpuan. Saya kata minta ke mydin. Kalini dia pula bantah, katanya sana tak banyak choice. Lepas argue, at last ke jusco. Teman dia belek2 bahan, patutnya saya yang belek2 kan ? Ni dia ? Haha. kepada mak mertua : maaflah, anakanda sememangnya tak mahir dalam pembuatan kuih muih. Sobs sobs.

7.10pm baru kelam kabut mencari makanan berbuka. At last saya cuma minum orange tropicana, cempedak goreng. Tu je. Kesian kan ?

8pm-9.30pm still pusing mencari baju raya. But Allhamdulillah. Dapat juga lah 2 helai baju raya. Mula2 mama call dn kata "kakak, cari baju raya warna oren" bila saya dah dapat, mama kata "tukar2, warna coklat ye, sebab mama jumpa warna coklat, cantik ni" actually at the same time, mama pun tengh shopping, cuma mama di muar, saya dimelaka. That's y lah saya dapat 2 pasang. Dan sebenarnya, saya nak jubah. Tapi, incik lalan lah, asyik kata "kamu tu pendek, pendek, pendek" bila dpat yang cantik, dia kata "eh ! Kamu dah macam syiah lah" ee, sakit hati ni.

10pm baru lah gerak balik rumah. Dan 11.45pm baru sampai. Fuh, letih sebab mengejar masa !

Kemudian, pagini, saya terlepas sahur. Aduhai ! Semalam berbuka cuma makan cempedak goreng. Harini tak sempat sahur. Hmm, uols jangan jeles ! Raya nanti saya punya perut ada six pax punya. Haha. Yela, berbuka puasa cuma makan cempedak goreng. kemudian sambung berpuasa.

Kesimpulannya : ini semua salah incik lalan ! Dia memang suka dengar kalau saya kurang makan dan dia memang sangat menggalakkan saya supaya tak makan.

With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...