FOLLOWER

Saturday, July 28, 2012

KESIHATAN TERJEJAS

4 pagi terjaga dan lawsai (sakit prt),
Then mama siap2 kan sahur, saya pula ! berkali-kali-kali ke toilet.
Tu belum lagi nak pitam,
Rasa nak muntah tapi tak boleh muntah.
Cb mjamah sahur tp memang tak boleh telan, Terkeluar balik.

Rasa pening + muntah + lawsai,
Tgk ubat, yang ada cuma panadol dan antamin. Apalagi, terus telan 2 biji antamin ! Even actually antamin sebenarnya ubat selsema (-_-)
Asalkan "mengantuk"
Sebab dah tak larat sangat-sangat.

Pening tapi terbuai dengan mengantuk,
Akhirnya tertidur.
TAPI terjaga lagi !
Lawsai lagi !
Cuba bertahan dan anggap blh handle apa yang saya hidapi,


10am, tak boleh juga.
Mesej kakani, minta cuti.
*sian kak ani kene ganti.
Semoga Allah mbalas jasa kk ani.
Amin..

12tghri saya ke klinik.
Then macam biasalah masuk ke bilik rawatan, baru je duduk.
Doctr tu kata :

"Farmasi tak ada ubat ke ?"

Dah agak dah soalan tu akan ditanya,
Actually dunia balas dunia,
Saya tak serasi dengan ubt farmasi,
Maybe dah di psikologi kn kot,
Saya agp "aish, blh baik ke" huhu.
Dah hari2 npk. Rasa tak confident je.

Tapi, belum sempat saya nak jawab,
Tiba2 pembantu doktr tu masuk kata :

"Doktr ada emergency ! Accident !"

So, saya bagi lah turn saya pada orang yang accident tu, agak teruk lah.
Kepala koyak.
Dari luar bilik rawatan saya blh dgr perempuan tu meraung,
Baju boyfren pmpn tu pn pnh darah,
Dan saya pun, bertambah-tambah nk termuntah (-_-)
Bau darahh + peluh peh !

Then sejam kemudian,
Tak keluar lagi,
Saya ke kaunter :

"Kak, tak blh ke saya ambil ubat je ? Doktr lama lagi rasanya, saya nk tmuntah dah ni. Saya drive sdri.."

Then pmbantu doktr tu surh saya datang 2 petang. Dan saya kata "ok, 2 petang saya datang"

Actually klinik tu dengan farmasi dalam 5km je, then terfikir nak ke farmasi. Tapi, nanti membazir pula ambil ubat sebab pukul 2 dah kata nak dtg klinik lagi.

2.00 pm :
Tak da makna ke klinik.
Tak larat oi.
Saya still makan antamin,
Paksa tidur. Hah ! Uols jangan tiru saya k.
Sakit perut saya, lawsai,
Saya makan pill chi kit teck un.
Settle. Berbaloi + MENJIMATKN.

Now, dah okey.
Cuma dalam kereta tak boleh pasang aircnd. Bau perfume kreta betl2 membuat saya marah ! Dn nk tmuntah.

Persoalan : adakah ini kesan membeli juadah di bazar ramadhan ??????? *kerut kening.

Tak baik mfitnah fatin oi ! Hehe
Dah nak kena, nk buat cemana.
Kan.

Ada hikmahnya,
InsyaAllah.

With love,
FatinFashiekin

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...