FOLLOWER

Friday, May 25, 2012

LELAKI YANG PALING DIKAGUMI

Assalamualaikum

sejujurnya ! i've a great father in my life :')
abah suka tersenyum tengk gelagat saya dn adik2
but, hello ! dalam apa jua keadaan
abah akan sokong saya okeh !
i can share everything wif my daddy
termasuk cerita hal politik, tengk bola bersama,
abah sangat-sangat sporting :')

i cant imagine my life without my dad
macammana lah saya sekarang agaknya,
maybe seorang yang tak boleh diharap
dan terlalu sosial
tak tahu kekuatan diri, tak ada keyakinan diri.

u guys nak tahu, ok, actually
jarak beza umur saya dan adik bawah saya adalh 9 tahun,
so dulu masa sekolah rendah semua gelarkan saya ni
"anak emas" selalu kena ejek "anak emas"
sampaikan rasa oh tension !
balik sekolah mengadu pada mama
yelah, means anak emas adalh seorang ank Tunggal + MANJA
mereka-mereka claim kata saya ni anak manja,
hah, jangan salah faham pula ye,
mana thu korang duk fikir ANAK EMAS tu bmaksud
saya ni sentiasa dilimpahi dengan emas.
kalau macamtu lah, buat apa menangis mengadu kan ?
baik saya pakai emas sampai kesiku. HAHA.

Bila sekolah menengah,
tengk member2 bersosial gila,
fuhh, dapat pergi sana sini mudah-mudah sahaja.
pergi utara selatan timur barat.
semua parent kawan-kawan benarkan,

tapi, bila saya ??

saya : "abah, kakak nak pergi muar (45kmj dari rumah)
dengan kawan-kawan boleh ?"
abah : "tk payah, nanti abah bawakkan"

so pergi lah dengan parent.
bila kata nk pergi mana-mana mmg tertunai,
tapi tu lah mama dengan abah follow (-_-")
masa remaja-remaja ni rasa sangat-sangat terkongkong.
tengk kawan-kawan hangout bukan main,
rasa cemburu (-_-")

sejujurnya, dulu,
saya tak pernah tengk movie,
saya tak pernah main bowling,
saya tk pernah hangout2 lepk dgn mber x tentu hala,
saya tk pernah ke KL dgn kawan2,
saya tk pernah keluar rumah dn balik tgh malam
kalau saya buat semua ni, itu adalh satu ketakutan.

tapi, bila dah besar ni,
dah mula bekerja,
saya sangat menghargai apa yang abah buat,
bila saya ada boyfriend (incik Lalan)
saya cerita dn kenalkn pada abah dan mama,
saya tak ada selindung-selindung dgn mereka.
kalau nak pergi dating terus call mama abah
"kakak jumpa lan tau, balik pukul 6petg"

atas apa yang abah buat,
saya sendiri mjadi bangga,
first time tengk movie dengan incik lalan,
saya kata :
"kamu, ni 1st time seumur hdp saya tgk movie,
dulu tak dibenarkan keluar, sian kn ?"
incik lalan punyalah gelak sakan dn kata saya ni 'katak' (-_-)

bila kat rumah,
cerita pada mama dengan abah
"mama, abah.. kan dulu mana abah xbg akk kelua dgn kawan2,
tadi akk tgk wayang pertama kali, lan panggil akak ni KATAK"
means katak bawah tempurung,
mama dengan abah tergelak besar (-_-)

disini saya nak terangkan,
setiap apa yg parent kita buat tu,
dengarlah. sebab mereka melaluinya terlebih dahulu.
tiada istilah mengongkong sebenarnya.
cuma mereka nak memelihara kita dengan sebaiknya :)

ABAH :
1) protect saya kalau kena buli zaman sekolah dulu,
sebab balik sekolah sure zaihan dengan faizol 
tolak saya jatuh dari basikal,
abah datang sekolah dan marah mereka ;')

2) kalau tertidur depan tv, abah akan angkat masuk bilik
even dah sekolah ;')

3) abah, orang pertama yg saya akan salam 
kalau nak pergi kemana-mana
sebab tanda nak minta duit poket ;')

4) bila raya, abah lah yg akan angkat perabut, tebang pokok,
dan macam-macam sebab 
rumah saya tiada lelaki dewasa melainkn abah ;')

5) ambil report card pun abah, sebab abah nak tahu anak
dia ni macammana ;')

6) nak pergi kerja abah selalu ingatkan adab dengan boss
dan supaya bekerja dengan ikhlas ;')

7) selalu ingat kan lelaki ni macammana dan pesan pada saya
supaya menghargai incik lalan dn bersopan santun 
*abah selalu backup incik lalan ;')

8) ajar bawa basikal (5tahun)+ motor (10tahun) + kereta (18tahun) 
jasamu akan ku kenang abah ;p


I'm turning to my father and my more for support,
advice, wise counsel, and for approval.
Grown up, I see differently now...
A new perspective of a man I have always known.
My heart is full, my emotions overpowering
just in the certainty of that bond.
He's been there for me through all the conflicts
helping me over the rough, ragged stones of growing up.
My respect for him is unending,
faith is unbound, and love is unquestioning

Happy BirthDay to my only one superhero!
Encik Anuar B. Mohamed.


I Love You first of all
Then thanks for all you do
It means you mean a lot to me.

 May Allah bless You always!
I Love You more than you could imagine.
I will always be your little girl for the rest of my life.


A little girl needs Daddy
For many many things
Like holding her high off the ground
Where the sunlight sings!
Like being the deep music
That tells her all is right
When she awakens frantic with
The terrors of the night.

Like being the great mountain
That rises in her heart
And shows her how she might get home
When all else falls apart.

Like giving her the love
That is her sea and air,
So diving deep or soaring high
She'll always find him there.

 Happy Birthday to my dad!
I Love You so so so damn much!!!!!!
More than anything.


I am honored to know him, to love him, to be of him.
He's my superhero, and I am his big princess. 
Thanks for being the best!


guys, appreciate your dad !
i love you abah !!!!!!
nanti kite dinner same-same ye,
akak belanje !! :')

with love,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...