FOLLOWER

Tuesday, May 22, 2012

1 REJAB (22 MEI 2012)

Allhamdulillah, harini saya berpuasa,
Dan Allhamdulillah dapat menyempurnakannya dengan sempurna. Even pagi-pagi lagi barang-barang dari 3 company sampai. Berkotak-kotak. But its still okey, just small matter. Dan even kak aida meneguk milo ais kaw depan saya. Its okey. Saya punya energy mmg kuat, godaan kecil ni, oh saya tak mudah tergugat ;p

Yang kureng bertuah, pagi-pagi tengah buat 'z report' tiba2 machine cash problem. Haish. Dari tangan saya lah. Pulak tiba-tiba tak boleh tutp. Rasa mengelabah juga okeh. Tapi tak pa, ada kak ani, serba boleh !! Dan masalah tu settle. Bravo !

Petang pula, smentara tgu waktu berbuka, switch on cmptr farmasi sat, baru baca artikel dan dengar ceramah dari ustaz don mengenai "keras hati" tiba-tiba comptr jadi hang. So saya pun, matikan lah ikut plug. Tiba2 error. First things saya ingt kn virus, so snap photo then BBM gambr pd incik AZT, dia tu terror bab2 komputer, dan dia kata "blue screen" bukan virus, tapi still kena format. Hmm, nak buat macammana. Benda tu terjadi semasa saya menyentuhnya, so sewajarnya saya bertanggungjwb. Kan ? Nk minta AZT repair, dia balik kedah (-_-)

So tadi, terhegeh-hegeh mengangkat PC. Eh lupe ! PC adik mok (anak uncle dpn fmasi) yg tlg angkatkn masuk kereta saya, saya just buka pintu kereta. Huhu. Tq adik. Seriusly rasa pucat lesi ok tiba2 comptr error. Hello, bayangkan u all pinjam laptop kawan tiba2 error. Haa ? Gelabah kan ? *i dun care mahal macammana, semoga cmptr tu cepat sembuh. Sbb saya tk suka rosakkn brg org dan susahkn org.

Bila ada uncle masuk farmasi dan nak ubat batuk sebab tak baik2, saya bagi lah ubat then saya explain :
"Uncle, jaga makan ye, jangan makan sotong banyak-banyak tau, nanti tekk tu gatal"

Dan pakcik tu terkejut dn kata :
"Hah !! Sotong ??? Blh buat tekak gatal ke ?" Dengan muka pelik.

Saya pula terkaku, haha, apa kena mengena dengan sotong ?? Kalau ye pun baru lepas berbuke kan ? Huhu. Nasib baik lah custmer2 semua sporting, kalau dapat yang berlagak konon singaporean, kat situ jugak kena sembur.

Pengajarannya, buat something berhati-hati. Fokus. Ikhlas. Dan jangan sesekali hilang fokus :)

Jom kawan-kawan puasa lagi esok. Sebab dapat pahala, dapat masuk syurga dan disamping tu dapat package pengempisan perut. Hehe. Lepasni boleh dapat perut macam nicole scherzinger nampaknya ! Wah !

Bila dah berpuasa ni, malam dah mula lah malas nak buat sit up dan bumping sebelum tidur like always.. Sebab kenyang (-_-) haih, apa lah nak jdk kan ? Apalah nasibbb,.

Ya Latiff.. Ya Latiff.. Ya Latiff..
Semoga hari esok lebih baik untuk saya. InsyaAllah..

With love,
FatinFashiekin

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...