FOLLOWER

Tuesday, February 28, 2012

LIKE FATHER LIKE SON

Balik kerja then nampak abah tengh mengajar my lil bro (Dinzly Danish a.k.a awal) sembahyang.

Actually banyak aksi2 lawak yang dilakukan awal, bila sujud, dia buat gaya meniarap, haha, budak2 kan ;p

Saya yang kt belakang snap picture pn kena myorok2 sambil tahan gelak. Sebab kalau dia nampak saya ambil gambar dia, sure dia buat mengada-ngada.

Haish ! Dah besar adik kakak !
Seriously even just 3 years old, adik memang banyak tanya, tapi yang paling senang tentang adik, dia faham apa yang diarah kan. Cuma masa bercakap kite kena pandang muka dia dan cakap perlahan-perlahan.

Contoh, situasi saya balik kerja dan ambil dia dari rumah pengasuh then dah berjanji dengan dia nak beli snek. Then dia pula merengek nak snek, dalam masa yang sama saya mengejar masa nak kerumah tok, melawat tok yg sakit, so, saya cakap dengan jelas pada adik :

"Adik, atok sakit, tak boleh jalan, so kakak kena pergi rumah atok. Lepastu kakak janji dengan adik, kite terus pergi kedai. Kakak janji ? Okey ?"

Dan lepastu sure dia kate
"Okey ! Tapi jangan lupe ea ?"

Then, jangan harap dapat mungkir janji lah kan ? Budak kecik mempunyai daya ingatan yg kuat mengenai janji2 yang pernah kita perkatakan. Hehe

With love,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...