FOLLOWER

Tuesday, January 3, 2012

I LOST MY PERSONAL ASSISTANCE

Assalamualaikum

I lost my Personal Assistance *sigh, new year and new routine for me. My lil' sis dah masuk asrama, so very lah the bosan (-_-") dah tak da sapa dah nak saya buli. Hehe.

Ok. Actually, my lil' sis ni always ada bila saya gedik-gedik plus pemalas. Heehe. Maybe sebab saya anak sulung, so suka membebel. Tapi dia still buat, even merungut pn dia still buat.

1)Everytime saya balik kerja, sure dia siap kan air untuk saya sebab dia tahu saya penat dan lapar. 
2)Bila saya keluar dengan dia, saya memandu, dia akan menjadi co-pilot saya, cuz saya ni payah ingat jalan, dan dia tolong ingatkan. Huhu. 
3)Bila memasak, contoh masak udang, dia akan tolong siang udang saya pula sediakan bahan penumis. 
4)Saya bagi list barangan dapur, dan dia tukang beli di pasar.
5) Saya suka bawa awal (my lil boy) berjalan, tapi aza tukang jaga dalam kereta. 
6)Bila saya nak pergi jauh-jauh saya akan suruh aza temankan. 
7) Bila saya saya cas hp jauh-jauh, dan incik lalan call, aza lah yang tukang alert pada bunyi hp saya. Dan kata "kakak, abg lan call"
8)Bila saya lepas mandi, dia keringkan dan sikat rambut saya, or sapukan perapi rambut. 
9) bila badan saya gatal-gatal dia sapukan ubat pada badan saya. 
10)Bila nak tanggalkan make up dia akan buatkan untuk saya. *Macam SPA gituh ;p

Tapi, bila dia nak apa-apa memang dia baik juga dengan saya :
"Kakak, nak rebounding rambut"
"Kakak, nak topup"
"Kakak, beli kan kek nak bg cikgu"
"Kakak, beli kan sweater"
"Kakak, beli kan hp baru"
"Kakak, hp kite rosak"
"Kakak, jom pergi genting"

Hehe. Tapi saya selalu kata
"Tak boleh !"

Tapi. After a few days,
Saya buat muka tak bersalah dan 
Bagi dia.

So sekarang dia tak ada kat rumah, saya balik kerja, tak da tersedia air, eh ! But malam tadi mama buatkan awal2. Hehe. Nak pergi tempat yg tak pernah pergi then survive sorg2 sangat lah seram but yup saya tahu kena independent sendiri start from now. Bila keluar melayan 2 lagi my lil' sibling dalam kereta memang huru hara, bergaduh dalam kereta. Huhu ;p

Haaa, personel assistance saya yang baru adalah DINNIE DANNIEL lah pula
"Danny, ambil kan kakak cawan. Kakak dah buat air lupe bawa cawan"
Terus dia ambil ! Wa ! Boleh diharap, sebab kebiasaannya dia akan kata,
"Malas !!" 

Si kecil DINZLY DANISH pula, last night saya balik kerja dia siap kata 
"Kaktin, nah kaktin punya kan ?"
Sambil tolakkn kerusi tmpat favourite saya berehat. *so sweet lah adik !
Malam ni kakak belanja ketam besar okeh ??? Hehe :)  

Ok. That's all, chinese new year nanti aza balik lah. Ok lah. Got to go now.
Buhbye !

With love, 
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...