FOLLOWER

Thursday, December 22, 2011

HAMPIR MENJADI TRAGEDI

Assalamualaikum


11.10malam / 22 disember 2011

You all nak tahu ?? Saya tengah sentap !
Harini saya balik kerja 9.30malam, so around 9.45pm tu sampai lah rumah. Balik je my lil bro (dizly danish 3years old) dah menjerit-menjerit minta perhatian dan saya pula penat kan, so solat dulu (fine, saya mmg slu solt lewat, tk caya tnya kak ani. Heehe) then dalm 10.30pm settle lah semua, 10.45pm tiba-tiba terasa haus, 

So, buka lah fridge..
Tiba-tiba...

Nampak sesuatu benda aneh yang berekor tau...

Buka je, 
Hah !!!!!!

My lappy dalam freezer !!!!
Oh My Goddd !!!!
Ekor yang dimaksudkan adalah USB okeh, sangat-sangat mengelabah gile. Mula pegang lappy tu, tak da beku apa pun cuma rasa sejuk ja. Tiup kan. Lap sana sini. Baca Bismillahirohmanirohim. Ayat kursi, dan kemudian switch ON perlahan-perlahan.

Allhamdulillah, nasib hidup.
Kalau tak hidup ? Nayaaa~
Dah lah laptop ni pun dapat free ok.
Nak beli baru ? Maaf lah, tk kuase,
Hargai apa yg ada adalah lebih baik. Kan ?

Tapi serius boleh kene heart attack lah,
Baru lah duk teringat balik kerja tadi dia duk kata "kktinn, kak tinn !!" Sambil tarik2 baju nak tunjuk something. Ini kau buat rupanya dik ye.

Aneh, macammana dia boleh terfikir nak letak lappy saya tu dalam fridge ?? So pengajarannya untuk Fatin Fashiekin, sebelum pi kerja pastikan sembunyikan laptop dari pandangan adik-adik kerana adik-adik mungkin tak dapat membezakan yang mana pinggan dan mana lappy, almaklumlah, warne putih, agaknye adik ingat laptop saya ni macam pinggan kot. Hahaha ! Ok, tak funny pun ;p

Bila hampir kehilangan baru lah rasa nak tercabut nyawa kan ? Selama ni lappy tu saya letak sebarangan je, bila pi kerja, letak atas katil lh, meja makeup lh. Haishh. Oo fatin fashiekin, sila prihatin kepada gadget2 anda weyyy. 

Ni kamera pun nasib pada adik incik lalan tau, saya lebh rela pada mereka. Kalau pada saya ?? Alamatnya entah kemana mana, serius saya cuai. Mudah lupa pun ye, even cmera pada adik incik lalan tapi CAP LENS ada pada saya, sebab ?? Benda tu terlupa letak kat mana dan saya baru jumpa dalam handbag yang jarang digunakan. Sangat cuai kan ?

Dan tadi saya sangat marah pada adik. Tapi bila tgk dia tgh tidur. Haish. Rasa dia sangat bijak pula :)

Adik oo adik

With love,
FatinFashiekin

Sent from my BlackBerry@Smartphones wireless device via Vodafone-Celcom Mobile


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...