FOLLOWER

Wednesday, August 3, 2011

KISAH RAMADHAN


Kisah sepanjang Ramadhan,
di sebalik kegembiraan yang kita harungi seharian, segala nikmat juadah yang kita nikmati, segala kegembiraan yang kita ukirkan,
segala kesenangan yang kita kecapi, kita selalu lupa pada yang kurang bernasib baik :’(
ye, saya pun tergolong di antara mereka yang terkadang alpa kerana
keseronokkan nikmat yang kita miliki.

Diantara peristiwa Ramadhan yang berlaku,
my friend, Shila, dia baru sahaja kehilangan bonda nya yang tersayang,
ketika saya menikmati Sahur dan bergelak tawa bersama mama didapur,
saya akan teringatkan Shila, dia anak bongsu,
kehilangan Bondanya secara tiba 3 hari sebelum Ramadhan,
bagaimana dia menikmati Sahur tanpa Bonda tersayang,
mama lah tulang belakang kuat keluarga,
lagi2 apabila Ramadhan, tanggungjawab seorang ibu tu sangat penting,
lagi2 di hiasi anak2 seperti kami yang always pesan
“mama masak special ye”
macammana sheila ??
semoga dia tabah mengharungi Ramadhan ini.

Semalam saya dapat tahu pula,
kenalan saya meninggal dunia akibat kemalangan ketika mahu pulang berbuka,
MasyaAllah sesunguhnya kematian sentiasa dekat dengan kita,
impian saya, semoga saya akan menghadap Allah dalam keadaan tenang
dan bersih. InsyaAllah.

Dan baru-baru ni, incik Lalan pun ada cerita pada saya,
katanya ayah incik Lalan kerap sakit dada,
pergi ke Hospital pula pihak Hospital hanya menolak kes kesana dan kesini,
perkara ni dah lama berlarutan, tpi pihak hospital tetap
membuat endah tak endah,
huh, kalau saya, da lama saya marah doctor tu,
saya sangat menjaga insan kesayangan saya ok ! thats me. Fullstop.
saya tahu incik Lalan rungsing,
saya doakan segalanya berjalan lancar dan saya nak dia ingat,
saya kan pelindung dia ! ;)
setiap masalah mesti ada cara penyelesaian,
i’m here lah ! find me here waiting for u. Always.
we’re perfect two right !

“Ya Rahman Ya Rohim. Mudahkan lah kami untuk selalu mengingatimu
selalu bersyukur dan selalu istiqamah dalam beribadat
Ya Allah seperti janjimu untuk mengabulkan doa kami
mudahkan lah urusan kami
kepada mereka yang SAKIT kau berikanlah KESEMBUHAN
bagi yang belum BERNIKAH temukan lah dengan jodoh yang SOLEH/SOLEHAH
bagi yang belum peroleh keuntungan, semoga meraih rezeki yang Barakah”
..Amin Ya Rabbal Alamin..

ALLAH ADA DENGAN KITA, JANGAN TAKUT ATAU KHUATIR YE

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...