FOLLOWER

Saturday, July 23, 2016

RINDU NAK MENGEMAS

Aneh kan ? Rindu nk mengemas rumah, haha. Tapi serius rindu, bukan lah iols tak mengemas, tapi bila balik melaka tu rasa geram ketap2 bibir nak memunggah semua benda. Tapi masa tak ada 😭😭


Macam kalian tahu,
Saya kerja pagoh,
Suami melaka,
Seminggu 3kali saya ulang alik,
Selebih hari saya kerja shift malam.


Bila turn balik petang dan balik melaka, tambahan musim raya ni, sibukkkk sangat. Sampai rumah terus ajak suami beraya habiskan area jasin tu. Tapi mcm biasela incik lalan tu, menyimpang je ke shopping complex. Alasan sama, cari baby food, gigih memilih carrot / kiwi / avocado, nk blend utk baby. Tapi bile sampai rumah ( nan hadooo, bagi baby heinz puri segera tu haha ) saya yg makan kiwi tu.



Dulu sebelum ada anak,
Berlagak saya ngaku "boleh ulang alik" sekarang, serius kelam kabut. Memang sempat nak uruskan semuanya, tapi hanya "sempat", tak teliti pun. Tambahan ni raya, weekend busy, sangat busy, haih, bila laaa ada kesempatan nk menyental segalanyaaaaa...


Suami kata :
"Sayang berhenti la, buat bisnes kerepek, sayang kan hebat marketing"

Gi beraya rumah tok ketua slumber dia kata "saya nak suruh dia buat bisnes kerepek tok" saya da kerut kening, kunyah kuih ala2 kuih tu keras sambil pandang dia. Tok ketua kata "eh! Bagus sangat tu! Boleh kaya tau, permintaan tinggi tau" saya sekadar sengih2 pahit.


Part paling lah iols rasa nak tersedak kerepek, tok ketua kata, "haritu tok tolong tutup tingkap rumah korang tau, dah mlm balik msjid, faizal kt kebun, rmh gelp tp tingkp tbukak, tok tutup dri luar" haaaa, iols rasa sangat nk tcekik kuih dan cekik suami iols..


😑😑😑😑😑😑😑😑😑



Lady faizal,
Fatinfashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...