FOLLOWER

Saturday, July 30, 2016

MAKANAN UNTUK BAYI PERTAMA KALI MAKAN

Homemade baby food !
Walaupun kt rumah dah banyak dengan makanan baby pelbagai jenama, tapi saya berkobar juga buat kan puri untuk B.


Seronok tiap kali tgk anak makan,
Satu kali dia buka mulut, mulut saya yang kecoh bersorak "hoorey, baby good girl!!".,"aummm, pandainye makan".,.."bijak macam mommyy,nakal macam dadyyyyy"... Anak saya cuma terkebil kebil hahhaha



Harini pertama kali buat makanan baby, ok, actually incik lalan yang bersemangay, macam biase, saya pasukan sorak, pasukan siapkan alatan. Bukan apa, suami saya kan lorat, semua cara salah, semua cara tak kena, so bila dia buat sendiri, dia diam. Dia terus ambil pisau dn sambung apa saya buat.


Untuk first puri ni, kami buat paling simple dan gerenti sedap iaitu campuran jagung putih+keledek+labu, sangat sedap dan ofcz lah manis asli dari buah. No sugar. No salt. B suka gilaaaa 😍


Petang tadi ada beli lah makanan baby siap ada probiotik la, organic la, hopefully pun baby suke. Actually tgh train perut dan mulut dia untuk terima semua rasa. Tak nak stick 1rasa je.


My friend,
Anak nya terlalu bgantung pd ready made babyfood, bila besar, nasi langsung tak nak. Kalau sayur dia geleng kepala. Thats y la dri kecik ni nk didik kaseh supaya x memilih makanan. Dn nestum kandgn ada added sugar la 😞😞😞😞😞

Ttg babyfood yg saya buat td,
Da siap je saya masukkn dlm bekas kecik (makesure BPA Free), dan bekukan... So boleh tahan 3-6bulan..bila nk guna baru ambil 1 dan hangatkan suam.


Ok la nk tdr ni,
Nti kalu saya ada buat puri baby lagi, nanti saya share yew 😎😎😎😎


Lady faizal,
Fatinfashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...