FOLLOWER

Saturday, June 25, 2016

MUNJONG JIRAN DI JASIN

Settle part munjong makanan pada jiran tertangga. Lega !
Last year mabuk pregnant,
So memang tak larat.
This year dah gagah perkasa,
My baby pun dah 5months,
Dia tk banyak ragam,
Memudahkan urusan saya didapur.


Actually this is my 1st time masak berkawah besar. Seram juga ok.


Tapi atas iniseatif nak tunjukkn kat masyarakat jasin ni, betapa bagus nya orang jawa, betapa peramahnya orang jawa. Tambahan pd bulan mulia ni, sangat baik bersedekah.


So saya suarakan pd incik lalan,
Setakat masak sayur/asam pedas ke bg jiran da biase sangat dah,
So saya buat juadah hari raya, lg2 raya lagi 10 hari, cnfirm lidah teringin sangat nk makan menu raya.


Kalau korang orang utagha macam laki saya, ni bukan menu favorite korang lah haha. Maaf la ye ;p



Menu saya :
#rendangayam
#kuahkacang
#sayurlodeh
#nasiimpit


Tq mama sbb dari jauh sms dgn anaknye sbb anaknye gelabah nk masak sekawah. Kalau setakat masak sekor ayam reti lah, ni berekot-ekor. X pndai den nk mgagak..


4.45pm siap masak, suami kata rendang iols mcm rendang mak dia rupenye. Hewhewhew

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...