FOLLOWER

Wednesday, June 6, 2012

CORET-CORET


Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani..

andai kita ditakdirkan tidak dilahirkan sebagai anak orang kaya..bermakna kita mungkin akan melalui jalan hidup yang serba kelam..bermakna kita mungkin tidak dapat menikmati masa kanak2 kita dengan gemilang..kita mungkin tidak dapat apa yang kita nak..hanya sekadar tahu melihat dan menyaksikan orang yang nasibnya lebih baik dari kite mendapat apa yang dia nak sedangkan kita tidak..
ingat..jangan kite terlalu mengeluh kerana insyallah..tidak dilahirkan sebagai anak orang kaya tidak bermakna kita tidak boleh menjadi kaya..

andai kite ditakdirkan dilahirkan sebagai orang yang tidak genius..kita mungkin selalu gagal dalam pelajaran..orang lain belajar, terus melekat dekat kepala otak sedangkan kite puas berusaha..puas belajar tapi kita tetap mendapat markah yang tercorot..orang lain usaha sekali ganda..kita berusaha berkali kali ganda..kite tidak dapat masuk university..spm kite teruk..degree kite third class..dengan result yang kite ade..kite asyik fail untuk dapat kerja..
ingat..jangan terlalu sesal dengan pencapaian kite..kerana insyallah..tidak genius bukan bermakna kite bodoh..tidak mendapat grad yang bagus tidak bermakna kite lebih worse daripada mereka mendapat gred yang bagus..

andai kite ditakdirkan untuk bermula dari kosong..sedangkan orang lain bermula jauh lebih atas dari kite..tidak mengapa..setiap yang diatas itu pasti bermula dari bawah juga..maybe kite terpaksa bertatih dalam perniagaan..bermula dari kosong..merangkap..dan untuk bangun kite mengambil masa bertahun tahun..sedangkan kawan kite mungkin selepas habis belajar terus ambil alih syarikat family..dan tak sampai setahun sudah membina empayar..sedangkan kite masih terkial kial..tidak mengapa..kerana insyallah..rezeki itu sudah tertulis untuk kite dan mereka..mungkin cara dan bagaimana kite berjaya itu lain dan sukar..tapi kita harus yakin..Allah itu adil..

andai kite ditakdirkan berkali kali berjumpa dengan orang yang salah sedangkan ada orang lain ..sekali je berjumpa dengan orang yang betul dan hidup bahagia..tapi kita..asyik berjumpa orang yang salah..asyik dikecewakan..asyik derita..umur kita mungkin makin meningkat..tapi kite still tidak bertemu dengan jodoh kite..kite sering berjumpa dengan orang yang tidak menghargai kite..kemudian kite ditinggalkan..dan sampai suatu saat..kite bersendirian sedangkan orang lain bergembira dan berbahagia..
ingat..jangan kite terlalu meratapi nasib kite..kerana insyallah..Allah mahu memberi kite yang lebih baik..kerana Allah mungkin tahu nasib kite akan lebih baik jika kite bersendirian..kerana Allah itu tahu apa yang terbaik untuk kite dimasa sekarang dan akan datang...

andai kite ditakdirkan dilahirkan sebagai orang yang tidak cantik,tidak kacak..muka kita berjerawat..kite gemuk..kite kurus kering..jangan kite berasa malu dengan kurniaan Allah pada kite..kerana insyallah..walaupun kite tidak secantik orang lain..tapi Allah kasih pada kite.hati kite tenang..kite tiada perasaan riak..kite terpelihara..ingat..kalau kite rasa kita tidak mempunyai rupa paras yang menawan..kite akan tetap kelihatan menawan dimata Allah dan dimata orang2 yang sayang kat kite..walaupun kite tidak cantik..tapi hati kite baik..biar orang cakap kat kite:walaupun dia taklah secantik mana..tapi dia sangat berbudi bahasa"..daripada orang cakap kat kite "muke je cantik..tapi busuk hati"....

insyallah..ada jalannya..

With love,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...