FOLLOWER

Sunday, April 22, 2012

SUNDAY (PART2)

Just nak kata,
Dia sangatt2 suka mengakibatkan kemarahan saya,

Saya dah kata
"Pakai baju tshirt berkolar yg kelabu+Jeans ye.."

Dan dgn sewenang-wenangnya dia pakai baju choclate bila jumpa,
Dan bila dimarah, dia kata :
"Kamu ada masalah mata lagi ni, baju kita pakai warne kelabu lah ni, manaada warna choclate ??"

Me : (-_-")

---------------------------------------------------------

Other story,
Harini tok pitam lagi, dan macam biasa, orang tua ni degil bab makan ubat. Haishh, atok oo atok.. Tok kata "malas nak makan, banyak sangat ubat"

Tahu kah anda, penyakit yang tidak dapat diubati apabila menghidapinya dan SEWAJARNYA diambil langkah pencegahan adalah dan PALING SUSAH DIKAWAL :

1)DARAH TINGGI
2)KENCING MANIS
3)GAUT

Bila anda hidapi, tak mgkin ada jalan lain melainkn ubat dan Kuasa Allah..

Ok saya explain, sila bayangkan...... Sekiranya anda menghidapi 3 penyakit itu..... Bayangkan tau !!

DARAH TINGGI : tidak dibenarkan makan something yang masin seperti ikan kering dan something yang berginseng.
Apatah lagi kalau anda gemar menaburkan garam yg banyk dalm masakan. No no no.

KENCING MANIS : wajib menjauhi manis2san termasuk NASI, ramai custmer saya yg tkejut bila saya katakan nasi punca utama pningktan gula dalam darah, ye, tk blh lebih 3 senduk tau sbb tu digalakkn makan oat, wah mcm diet gituh, huhu..Termasuk pisang, labu, dan buah2han, termasuk KURMA dan MADU. Ramai cstmer saya kata kurma dn madu adalah penwar, ttpi pakcik dn mkcik, InsyaAllah kalau madu dn kurma yg ASLI mungkin lh, tapi kalau yg sudah diproses, ia tlh dicampurkn dgn gula..

GAUT : tidak boleh makan somethg yg berprotein, dan seafood kerana sendi akan membengkak, contoh makanan seperti kicap, kacg panjang, tempe dan sos2 tiram.. Bila makan je, SURE bengkak !

So, bayangkan kalau 3 pyakit tu ada dalam badan anda, tk blh makan masin, manis dan sayur2 bkacang+makanan laut pn tak blh.. So apa yg u all blh makan ??? UBAT je lah..

Dan sebab itu org2 tua kbanyakkn mgeluh bila disuruh makan ubat, oleh itu, marilah menjaga kesihatan, termasuk saya yg sedg menaip sbb saya sgt addicted pada benda mnis (-_-")

Kepada yg mghidapi pyakit KOLESTROL turut berjaga-jaga kerana kolestrol adalah pembunuh dalam senyap, that's y orang kena heart attack lah, sebb jantung tersumbat.

Apapun, jaga kesihatan dan sila jumpa doctr ye ! :)

With love,
FatinFashiekin

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...