FOLLOWER

Monday, March 26, 2012

TUA KAH AKU ?

Mengikut pengalaman para ibu bapa, terdapat 2 turning point di dalam hidup seorang remaja iaitu ketika berumur 14-15 tahun dan ketika di alam universiti. Majoriti remaja pada peringkat umur tersebut memiliki tendency mencari jati diri atau membentuk personaliti "siapa saya". Pada waktu itu mereka merasakan ibu bapa tidak akan memahami gejolak yang berlaku di dalam diri mereka. Dengan itu, pemberontakan pun berlaku dan tercetusnya revolusi dalam kehidupan remaja tersebut.

Ini menerangkan keadaan masalah sosial sekarang. Namun perbezaan dulu dan sekarang ialah tahap keberanian remaja masa kini berbanding dulu.

nota: saya belum memiliki keluarga sendiri apatah lagi anak-anak tetapi saya pernah menjadi remaja dan pernah melalui fasa tersebut. meskipun saya nerd pada ketika itu, saya mempelajarinya melalui pemerhatian keadaan sekeliling, melalui pergaulan dengan rakan sebaya dan melalui pembacaan buku-buku dan isu semasa.

*huhu... tetiba terasa tua ;p

With love,
FatinFashiekin

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...