FOLLOWER

NUFFNANG ADS

SUSAHNYA HIDUP ! (BERSAMAMU)

Assalamualaikum

" Bila kita rasa kita susah, ada lagi yang lagi susah dari kita "

Dalam kehidupan, kite takkan pernah rasa puas. Kita akan terus merungut, mengeluh dan pasang pelbagai harapan. Kita rasa muak dengan apa yang kita ada walhal kita tak sedar, oh, mungkin kita sedar cuma kurang kesedaran. Kita jadi alpa dan kita jadi lupa.

Sewaktu kita terfikir :
"Hei iphone, hp manje ! Kalau aku tahu, dah lama aku beli blackberry, lagi bagus!"

Kita merungut dan terus merungut, tapi kita kena ingat, ada lagi orang yang TIDAK MAMPU membeli handphone, apatah lagi laptop ? Jadi seperti kita, mampu menjadi bijak pandai dalam dunia serba canggih ni.

Sewaktu kita terfikir :
"Tak guna bergaji banyak kalau hutang pun banyak, baki gaji pun sedikit, buang masa bekerja"

Kita lupa, bahwa kat luar sana banyak lagi penganggur yang tak bekerja dan kita lupa bhwa kt luar sana ada orang yang berhutang dan pada masa yang sama mempunyai tanggungan bsar dn pada masa yg sama tidak mempunyai pekerjaan.

Sedar kan ??

Itu mengenai isu kehendak dn keperluan kita, cuba kita lihat dari persepsi TAKDIR DARI ALLAH SWT.

Kadangkala saya tengk sekeliling saya, mak bapa sewenang wenangnya memaki anaknya. Contoh : anak tak guna. Tapi sedar tak, anda patut bersyukur, Allah kurniakan anda anak yang sihat walafiat, pernah tk anda tfikir pada si ibu dn ayh yg mmiliki anak OKU ? Kematian anak tunggal nya ??

Behave my dear friend..

Jangan sekali-kali MERUNGUT, atau PERLEKEHKAN REZEKI ORANG. Setiap orang nak yg tbaik dalam hidup masing2, nak gembirakan semua pihak.

Banyak kan bersabar,
Bila saya rasa penat dan letih,
Saya akan tanam dalam hati dalam2
"Rezeki Allah ada dimana-mana. InsyaAllah..InsyaAllah..InsyaAllah"

Ye, untuk memiliki 100% pemikiran yang positif dalam hidup adalah sukar. Tapi ianya akan jadi senang bila kita yakin dan kita suka dengan apa yang kita lakukan.

Kesimpulan, cintai apa yang kita lakukan, cintai apa yang ada pada diri kita, cintai ahli keluarga kita, cintai sahabat kita, cintai bos kita, cintai alam sekitar dsekeliling kita, cintai Rasullah SAW dan Allah SWT ! Anda tak akan rugi, tapi lebih menikmati nikmat Allah SWT ;)

*terfikir untk mnaip isu ni bila tengk BERSAMAMu di TV3

With love,
FatinFashiekin

No comments: